kolmapäev, 30. märts 2016

Hea tuju retsept!

Eilne päev oli nii super, ilm oli selline päikseline ja soe ning andis mõnusa positiivse laengu terveks päevaks. Just selline, mida ma juba nii-nii ootan. Kes, ehk juba eile vihjest aru sai, siis ka mu hommik kodus algas toredalt, kuna taaskord üllatas mind Farmi, kes saatis kotitäie uusi tooteid proovimiseks.

Iga kord kullerilt kotikest saades, olen ma elevil ja ootan huviga uute maitsete avastamist. Kas teil on ka nii pakki saades? Igatahes mõtlesin, et seekord  tahaksin ühele blogilugejatest seda tunnet ka jagada :) Ilma ma kahjuks muuta ei saa, aga veidi rõõmu uute maitsete avastamise näol küll.

Seega, läheb jagamisele kotitäis Farmi uusi tooteid. Mida kotist leida võib?
Kotis on peidus uued õuna-ja jõhvikakastmega täisterakaerapudingud ning Jänksi tutti-frutti maitselised tarretised.





Kirjutasin küll, et minu päeva positiivse laenu andis ka ilus ilm, aga tegelikult teeb seda ka õige toitumine. Näiteks, alustame hommikusöögist. Kas tead, et see peaks eelkõige sisaldama valku ning liitsüsivesikuid ning peaks organismile andma 20-25% päevasest kalorivajadusest ehk ca 300 kcal?

Miks valgud ja liitsüsivesikuid vajalikud on? Seepärast, et valgus leiduvad aminohapped aitavad ajus vabastada dopamiini, mis teeb meid energilisemaks. Valk hoiab meie kõhu täis, sest seedib aeglasemalt ning annab energiat. Teraviljades sisalduvad liitsüsivesikud ona vaja, aga selleks, et maks saaks süsivesikutest saadud glükoosi abil hoida veresuhkru normis.




Täistera kaerahelbed, aga sisaldavad märksa enam kiudaineid, vitamiine ja mineraale, kui kooritud teradest tooted. Regulaarne täistera kaerahelveste tarbimine soodustab seedimist, tasakaalustab veresuhkrut ning reguleerib ka vere kolestoroolitaset. Toiduenergia vabaneb kaerahelvestest ühtlaselt ja aeglaselt, seeläbi pikeneb täiskõhutunne ja väheneb oht üle süüa. 






Terviktoiduna sisaldavad täistera kaerahelbed rohkesti aeglaselt imenduvaid süsivesikuid, aga ka valku ning väikese koguse rasva. Täistera kaerahelvestes leidub elutähtsaid B-rühma vitamiine, mida vajavad meie närvirakud, aju, nahk, lihaskude, juuksed, küüned ja silmad. Mineraalainetest sisaldavad helbed nt seleeni, kaltsiumi, magneesiumi, tsinki ja kroomi. Kaerast saab lisaks ka foolhapet ja E-vitamiini, mis on tuntud antioksüdant ning võib muuhulgas kaasa aidata enneaegse vananemise ennetamisele.

See võib tunduda kuiv ja igav jutt, aga kus ennast siis veel õige toitumisega kurssi viia, kui lasteteemalisest blogist :) Aga jah, uued täisterakaerapudingud on just sobilikud ka päeval või õhtusel ajal energia saamiseks.


Veidi lähemalt ka uuest Tutti-Frutti maitselisest tarretisest. Need näevad välja ka lõbusad ning värilised. Mis lapsevanematele on kindlasti oluline teada, et tarretised on rasvavabad ning väikese energiasisaldusega kõhusõbralikud tooted. Koosnevad peamiselt veest, magustoidus kasutatav želatiin on oma olemuselt loomne valk, mida saadakse kollageeni hüdroluusimisel. Kollageen on naha, luude, kõõluste ja teiste organite sidekoe võtmekomponendiks ning ülivajalik luude ning naha terviseks.

Ja Jänksi tarretised ei sisalda sünteetilsi toiduvärve, magusaineid, säilitusained ega rasva. Seega võib julgelt oma lapsele magustoiduks anda :)


Mida teha, et oma päev uute maitsetega rõõmsamaks muuta?
  • Kliki MEELDIB Sinu laps Facebooki lehele SIIN ja jaga uudist oma sõpradega.
  • Kirjuta kommentaariks, mis on sinu hea tuju retsept? Kui kommenteerid blogis, siis jäta oma nimi ja email.

PS! Kuna tooteid kaugemale, kui Tallinn ja selle lähiümbrus toimetama ei hakka, siis palun ole hea ja arvesta sellega. Järgmine kord pean kindlasti meeles kaugemaid lugejaid ka. 

Loos läheb lukku juba sellel laupäeval 2. aprillil ja kell 12.00 

Loosimine on lukus!

Kõige parem viis Farmi toodetega tutvust teha on leida ülesse oma kodupoest piima-ja jogurtitoodete riiulid :) Või tutvu kodulehe või Facekooki lehega.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...